Have fun and look Cool

Australien ar ju synonymt med alla dessa heta surfkillar. Dessa skulle vi bekanta oss med under en femdagars intensivkurs dar vi skulle leva och lara surf. Huvudregeln var: Ha roligt och se cool ut - latt som en platt! Eller?

Allt inleddes med att vi uppvarmningsjoggade ikladda bikini langst en vit, ode strand, med de turkosa vagorna som slog in mot kanten och haret flygandes i vinden, i akta baywatch stil - Coolt!

Ikladd en heltackande vatdrackt som fick en att se ut och kanna sig som en knubbsal gav vi oss sedan ut i vagorna efter att ha tranat coola "upphopp" pa stranden forst. - Kul!

Sedan borjade det. Stora vagor som slangde bradan i huvudet pa en, Haret intog nagon svintoliknande karaktar efter allt omkringtumlande, och fler nasdyk (bradan fangas inte utav vagen utan stortar med nosen rakt ner i botten, foljdelaktligen med mig i slaptag, rakt ner mot bottnen) an vad som kan raknas pa bade fingrar och tar.
Aven nar de solbranda, valtranade surfinstruktorerna med badbykkorna vulgart langt ner stod och spande sig lag all fukus pa att hamna staende pa bradan och "ride the wave."
Inte for att jag tror att jag var sarskilt tilltalande for dem heller. De hundra lagerna med solkram som var inkletat i hela fejjan rann ganska snabbt ner i ogonen och adstadkom otrolig sveda, vilken resulterade i att man standigt kisade och ofta blundade, Min lapp var uppsvalld efter att ha hamnat i mitten av en surfbradsmacka (Mitt huvud i mellan tva brador) och liknade en blandning av Olinda och flasklappen jag hade nar jag var liten och hade trillat ner fran en trappa. Handerna skavdes upp och lamnade mot slutet oppna blodande sar, Haret sag ut som... Jag vet inte vad, svinto kanske. Vatdrakten var, om an ganska behaglig, inte sa tilltalande. Huvudet  var fullt av saltvatten och foljdelaktligen ran ut fran bade oron och nasa och jag snot med sadar manligt i handen som pappa brukar gora ibland, utan att ens forsoka vara diskret eller fa det att se stilfullt ut. - Inte sa coolt.

Men sa kom den dar perfekta vagen och greppade tag i bradan, man paddla de dar sista paddeltagen for att fa perkfekt fart, handerna i brosthojd, pusha upp, och genomfor det dar inovade upphoppen fran stranden, sa stod man dar, med perfekt knaboj, man jublade innombords, sadar lagom mycket for att inte trilla av i ren extas, gjorde nagra svangar for att sedan kliva av snyggt och helnojd. - Stencoolt och helkul!

Sedan var det bara att borja paddla utat igen och vanta pa nasta perfekt vag, strax efter att man snorat sig i handen det vill saga.

/Lina

Kommentarer
Postat av: Fiing

låter som ett najs äventyr! hahaha jag hade gärna varit åskådare:)

2008-12-21 @ 10:13:18
Postat av: Helena

Haha det hade jag velat se. men antar att ni har haft roligt med. Skönt att höra från er, varit lite dåligt med uppdateringar på sistonne tycker jag! Matte hälsar och tackar för grattis sms:et förra helgen. Jag sa till han att skicka tillbaka men ni vet ju hur han är med sms :D

2008-12-21 @ 14:27:28
Postat av: Anonym

Kul att du lärt nånting av mig i alla fall.Snyta sig i pappersnäsduk är bara för kärringar.Mamma vill gärna ha bilder på surfinstruktörern (nu blev det protester något tama förstås)och på er båda när ni surfbadar MVH snorpappa.

2008-12-21 @ 18:35:45
Postat av: LK Valves gänget i Helsingborg

Hej på er,



En liten hälsning från alla oss på LK Valves.

Kul att läsa att ni hjuter av varje sekund.



GOD JUL och GOTT NYTT ÅR

2008-12-22 @ 12:51:01
Postat av: Fastrarna, Pål och Hans Uno

Hej på er!

Vi är på Höjagården och tittar på era fina bilder och inlägg-Vilken härlig resa ni verkar vara på!

Vi önskar er God fortsättning och gott slut!!



Från gästerna på Höjagården.

(Efter bönestunden ska vi äta- sa Tommy!)

2008-12-26 @ 17:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0