Loving Vietnamn

Vi har tagit ett gemensamt beslut om att Kambojda var ett sa otroligt korrupt land, fullt av bitterhet och bleknande minnen av en forna rorelsens storhetstid. Mahanda att min bild forvarrades nagot av det faktum att en komplett idiot stal min vaska dar bade planbok, solkram, strandbok (jag var mitt i upplosningen) och framfor allt, min kara mobil lag.
Efter ett ytterst spannade besok pa polisstationen fick jag gjort en anmalan med fingeravtryck och sedan satte vi oss pa forsta basta buss bort fran landet.

Nasta anhalt var Saigon, Vietnamn. Det var en totalomvandning. Overallt mots man av genuina trevliga leende igen och landet ar otroligt vackert.

Vi ar tillbaka i Nya Zeeland tempo och har avverkat bade CuChi tunnlarna, (fran vietnamnkrigen) en tva dagsutflyckt till Mekongdeltat dar vi kollade pa hur man gor cocoskarameller, (och kopte massor) risnudlar och bananwhiskey. Dag tva var det dags for de flytande marknaderna som ar kanda varldenover. Sedan var det buss buss buss tills vi till sist kom fram till Vietnamn, anhalt nummer tva, Mui Ne. Har var vi spenderat dagen i en amerikansk jeep, peral harbour style, och akt ut till bade roda och vita sanddynor dar vi insop kanslan av hur det kan tankas att sta mitt i sahara. Fenomelana bilder finns och Cilla arbetar i skrivande stund pa att lagga upp ett par!

Vi haller en rasande fart och redan imorogn aker vi vidare till Nha Trang dar vi ska fortsatta jobba pa brannan och vaxla ner igen.

VI HORS!

Kommentarer
Postat av: Fanny

LinaLina! jag och rebecca ska bli grannar, i skrivande stund håller jag på att styra upp ett par walkie-talkies till oss så att vi ska kunna "com-ma" med varandra!!



Åh, vietnam alltså - det är addat på min "Att resa till-lista" jag saknar dig och ett mailsvar kommer snarast att skrivas! puss



2009-02-10 @ 17:48:00
URL: http://www.fannsans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0